Sprawozdanie - Maciej Gubała

SPRAWOZDANIE Z WARSZTATÓW JĘZYKOWYCH W ANGLII ORGANIZOWANYCH PRZEZ BTM ATAS i GIMNAZJUM NR 20 IM. KAROLA MIARKI W KATOWICACH

W dniach od 18 do 24 marca uczestniczyłem w warsztatach językowych, które odbywały się w Anglii.

Pierwszy dzień wyjazdu upłynął na podróży. Wyruszyliśmy o godzinie dziesiątej spod szkoły. Drugi dzień wycieczki był bardzo pracowity. Na początek czekała nas przeprawa promowa z Calais (Francja) do Dover (Wielka Brytania). Kiedy dotarliśmy na miejsce spacerowaliśmy po najważniejszych dzielnicach Londynu, the City oraz Westminsterze, gdzie przechodziliśmy obok Westminster Abbey, Houses of Parliament z dzwonem Big Ben, a ponadto zobaczyliśmy miasto z góry czyli, z London Eye. Oprócz tego widzieliśmy także Buckingham Palace, St. James's Park, Trafalgar Square oraz Piccadilly Circus. Po tych wszystkich atrakcjach turystycznych udaliśmy się do rodzin, u których mieliśmy zakwaterowanie. Tam zjedliśmy obiadokolację i poszliśmy spać. Trzeci dzień wyjazdu poświęcony był na zwiedzanie Oxfordu. Tam spacerowaliśmy po mieście. Przeszliśmy przez High Street. Widzieliśmy m.in. St. John’s College, dowiedzieliśmy się, że studiował tam Tony Blair. Mieliśmy okazję przyjrzeć się ogromnej bibliotece Bodleain. Odwiedziliśmy również teatr Sheldonian, czyli miejsce rozdania dyplomów uniwersyteckich. Potem zwiedzaliśmy londyńskie Muzeum Historii Naturalnej oraz  Muzeum Techniki. Chodziliśmy tez po Hyde Parku.

Następnego dnia również nie próżnowaliśmy. Najpierw udaliśmy się do Windsor, gdzie zwiedziliśmy zamek. Jedną z atrakcji był przejazd dwupokładowym autobusem Windsor- Eton.  Kolejnym etapem podróży było zwiedzanie Stonehenge. Potem wróciliśmy do Londynu. W piątym dniu wyjechaliśmy do Brighton. Tam czekał nas spacer po molo, zwiedzanie Pawilonu Królewskiego oraz Akwarium.

Szósty dzień spędziliśmy w Londynie, w Muzeum Figur Woskowych Madame Tussaud‘s, a na zakończenie stanęliśmy nogą na dwóch półkulach w Greenwich. Znów czekała nas przeprawa promowa z Dover (Wielka Brytania) do Calais (Francja). Siódmego dnia wróciliśmy do Polski.

Warsztaty Językowe w Anglii uważam za  udane i bardzo interesujące.  Poznałem kulturę Wielkiej Brytanii oraz mogłem podszkolić swój język angielski. Polecam wszystkim taki rodzaj nauki języków obcych.